Dag 3. Då var vi äntligen här!

Med lättade sinnen är vi äntligen framme, resan hit gick bra trots att det tog lång tid. Tre lyft fick vi göra innan vi landade på Phuket 21h efter att vi åkt från Stockholm Arlanda. Kan meddela att ingen ännu har bränt sig, kan bero på att vi inte sett solen alltför många timmar. Men inga sura miner här inte, vi njuter utav värmen som varierar mellan de perfekta 27-31 grader. Solen tittade fram förut o vi gick en promenad på den 3km långa stranden. De andra tre som är utav den ariska släktet hade nog tur att solen gick i moln , vi glömde nämligen solkrämen hemma. Just nu sitter vi o myser nere på Victoria. personalen är utav den bästa sorten, igår piskade Team Örebro upp resten utav sällskapet på jenga, Herr Stoffe fick smaka på 7 st Mekong Wiskey Shoots, lite hjälte var han dock då han offrade sig för sin älskade flickväns skull när hon förlorade. Vi blev igår bjudna på en fantastisk middag som bestod utav diverse rätter, tigerräkor, kyckling och bläckfisk är några utav ingredienserna. Vi var själva med och inhandlade allt på den thailänska matmarknaden, bilder kommer. Minen på team Linköping, när de hackade sönder en anka mitt framför ögon på dom, är oslagbar. Lukter och ljud går inte att beskriva, man måste vara där för att förstå. Vi konstaterade att kötthanteringen är lika med noll, men inte har man dött för det.

Sen förra resan jag och Anders gjorde har Patong förändrats en hel del. Nya vägar och shoppingcenters har dykt upp lite överallt. Nu tar det 10min att gå till matmarknaden istället för 30min. Rätt skönt.
Till min stora glädje har ett stort shoppingcenter byggts 10min från Victoria Guesthouse. Där finns Swenssens glassbar som vi givetvis besökte, de har ju trots allt den bästa milkshaken någonsin. För er som känner mig, kan självklart förstå att jag kommit till himmelriket då dom öppnat en ROXY butik i detta shoppingcenter! gissa vart  jag spenderade mina pengar idag ... :D regnar det imorrn ska vi åka in till Phukettown o besöka Central, ett annat shoppingcenter, gissa vad som fanns där.. ROXY så klart!  Anders o Stoffe ska prova på surfing imorrn, inte behöver man åka til Bali för att prova surfa, nej nej, bara att gå ner till havet och kasta sig ut i vågorna. På tal om Anders o Stoffe, de var på ett eget litet äventyr idag och höll på att råka i klorna på barflickor och ladyboys. Det hela började med att de lyckades tappa bort oss när vi var på väg till shoppingcentret. De spattserade iväg utan att tänka efter eller säga något, så helt plötsligt var de väck. Jag o Erika väntade i 15min, sen fortsatte vi utan dom. Det visade sig sen att de gått in på nån liten gata och utan sina flickvänners beskydd var de ett lovligt byte för de lössläppta thailändarna... (observera ländarna inte ländskorna) Anders använde Stoffe som en sköld vilket resulterde i att Stoffe fick en klapp på stjärten utav en halvom opererad "he'she" alltså ladyboy. Bra start på denna resa måste jag säga, mycke lyckad. Nu blir det att käka mat igen, blir nog på Bangla road i våran favorit gränd. tror inte ni vågat gå in där om ni varit med, men vi är modiga ;)   smakar gott och billigt, 12kr, we like! )speciellt fröken Berggren "som är emellan två jobb" så att säga..

sköt om er där hemma, skriv gärna o berätta vad ni gör i kylan o regnet.. haha.. på er... hahahaha

Stay brown, stay Thailand!  // Jennie "miss roxy i andranamn" Nilson
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback