Dag 6. nu svider det..

.. iallafall på Stoffe. Solbrännan är ett faktum och vi bara tackar och tar emot.
Erika har solskyddsfaktorn under kontroll, likaså Anders. Jennie brummar på med sin kokonutoil och börjar skifta färg till mullat. Hade en röd rand vilket Stoffe blev asglad för, "Yes Jennie har också brännt sig". synd bara att den röda randen berodde på massagen jag fått 10min innan ...

På tal om massage, igår hände en rätt rolig grej. Vi hade pratat om att ta vår andra fotmassage, men när vi sen väl skulle gå banga killarna och gick o spela biljard istället. Erika o Jennie gick iväg för att få njuta lite. Väl där bestämde sig Erika för nack och ryggmassage, jennie för fotmassage. efter en stund kom jag på att jag nog ville ha lite ansiktsmassage också så jag avbröt massören o frågade om jag kunde få lite ansiktsmassage sista halvtimmen, ja visst sa hon o fortsatte. efter en stund frågade hon "same time?", "yes same time" svarade jag, vilket jag trodde betydde "under samma tid som fotmassagen", så jag svarade ja eftersom jag ville bli klar samtidigt som Erika.
Hon masserade på och efter ett tag gick hon över till ansiktet, smeta på massa kräm o torkade av. efter tredje vändan kom Erika ner och massören verkade runda av... men ack så fel jag hade.. hon la på ett till lager till och Erika sa något om en ansiktsmask. det gick en stund o till slut frågade Erika hur lång tid det var kvar, "40 minutes" fick hon som svar. Då slog det mig att hon självklart förstått fel. "same time" betyde "samma tid som i två behandlingar. Så där låg jag med fejan full med lera o träsmak i rumpan. Inte fick jag säga något eller skratta för då förstördes ansiktsmasken. Erika som inte förstod att det blivit missförstånd sa "Men då går jag en sväng och kollar efter killarna". Det enda jag kunde göra va att nicka tillsvars. Efter en stund kom Killarna tillbaka o Anders stoppade in huvudet o frågade vart Erika var, eftersom jag inte fick röra mig svarade thailändskan att Erika gått iväg. Så killarna traskade iväg o letade efter henne. Sen kom Erika tillbaka o frågade om jag visste vart dom var, nu hade de äntligen tagit väck masken och jag svarade att det gått iväg o letat efte henne. tillslut hittade dom iallafall varandra, men var jag färdig för det? nej nej, nu sa de till mig att blunda o sova, så jag slöt ögonen o kände plötsligt hur något kallt lades i pannan på mig, fler o fler grejer la hon på och då kända jag lukten utav gurka! hon höll alltså på att klä in hela mitt ansikte med gurka, utanför salongen satt resten av sällskapet och tyckte det såg väldigt roligt ut. Bäst var tydligen när hon klätt in hela ansiktet och lagt på en handuk på övredelen utav ansiktet, och rätt som det är ramlar halva ansiktet av (alltså gurkan)... de skyndar fram som om jag höll på att falla sönder o la gurkan till rätta. En mycket underlig upplevelse att ha grönsaker i ansiktet måste jag säga. men huden är len och plånboken 500b fattigare. 100kr för 2½h ompyssling.. helt okej!

Vi har även hunnit med att festa på Bangla Road. Soi Eric så klart och svenskbaren Erics Shooters. Baren min o anders vän Micke var delägare i sist vi var nere. Nu är ägaren orginalet Kenta ensam förståndare. En mycket speciell man men oj så snäll. Han var för övrigt med i "semester svenskar" på tv4 i vintras. som vanligt blev vi bjudna på mer än vi handlade. 7 st shoots var och 2 öl var för Anders o Stoffe. Men som vi brukar säga "en natt på bangla och du överlever allt".. word!

bannanpankaka! // Jennie "miss cucumber" Nilson

ps. nästa inlägg får någon annan skriva!

Kommentarer
Postat av: Maria

Lillan, jag o Jimmy sitter här i kalla sverige och är inte ett dugg avundsjuka?! Härligt att ni har det bra, njut o så ses vi när du kommer hem Jennie. Kram

2009-10-10 @ 08:03:55
Postat av: Anonym

Nu är det väl på tiden att Erika och Christoffer får till några trevliga inlägg och lite bilder vore roligt att få se.



Här i den nordligare delen av världen så börjar kylan komma, idag hade vi bara 0,5 grader på morgonen. Så sen nu till att värma upp er ordentligt så ni klara er när ni kommer hem.



Kram till er alla / Erikas Pappa

2009-10-13 @ 18:35:38
Postat av: Mamma Inger

Hälsningar från mamma Inger som nu kommit hem efter 1 vecka på Rhodos.Är glad för er skull. Sköt er o sköt om er! Pappa Bosse hälsar oxå.Ser fram emot att följa er resa. Kramis

2009-10-13 @ 19:02:16
URL: http://erikasostoffesnorgeresa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback